Štai ką Kinijos valstybinė žiniasklaida sako prieš Xi pokalbį su Bidenu

Štai ką Kinijos valstybinė žiniasklaida sako prieš Xi pokalbį su Bidenu

Šioje iliustracijoje, darytoje 2022 m. sausio 25 d., šachmatų figūrėlės matomos prieš rodomas Kinijos ir JAV vėliavas.

Dado Ruvičius Reuters

Pekinas – nors Kinijos valstybinė žiniasklaida atsiribojo nuo visų pirma prorusiškos informacijos apie karą Ukrainoje, viena iš nuoseklių žinučių išlieka: kaltinti JAV

Kinijos prezidentas Xi Jinpingas ir JAV prezidentas Joe Bidenas penktadienio vakarą Pekino laiku kalbės apie dvišalius santykius ir „bendrai rūpimus klausimus“, vėlai ketvirtadienį paskelbė Kinijos valstybinė žiniasklaida.

Šis skambutis būtų pirmasis oficialus JAV ir Kinijos prezidentų kontaktas nuo Rusijos įsiveržimo į Ukrainą vasario pabaigoje.

Nuo tada didžioji dalis Kinijos valstybinės žiniasklaidos nušvietimo buvo skirta Rusijos ir Ukrainos deryboms, konflikto neapibūdinant kaip invaziją ar karą. Kinijos užsienio reikalų ministerija atsisakė ataką prieš Ukrainą vadinti invazija, o kaltina JAV dėl įtampos „kurstymo“.

Ta kritika išliko.

Oficialus Kinijos komunistų partijos laikraštis „People’s Daily“ penktadienį paskelbė antraštę apie būsimą Xi-Bideno kvietimą gerai matomoje paryškintoje vietoje, dešinėje savo interneto svetainės pagrindinio puslapio pusėje.

Keliomis eilutėmis po juo buvo tekstas iš redakcinės kolegijos: „Laikymasis „dvigubų standartų“ tik sužlugdys JAV patikimumą“, – sakoma antraštėje, remiantis CNBC kinų kalbos vertimu.

Ketvirtadienio naktinėje naujienų laidoje Kinijos valstybinės televizijos transliuotojas atkreipė dėmesį į JAV planus nusiųsti Ukrainai 800 mln.

Laida baigta cituojant neįvardytus analitikų perspėjimus, kad JAV Federalinio rezervo banko sprendimas didinti palūkanų normas didelės infliacijos ir neapibrėžtumo laikotarpiu tik padidina pasaulinės skolos įsipareigojimų nevykdymo riziką.

Kaip ir daugumos Kinijos valstybinės žiniasklaidos atveju, pusvalandžio trukmės naujienos daugiausia buvo skirtos vidaus reikalams, įskaitant pačios Kinijos gebėjimą suvaldyti pastarąjį Covid-19 protrūkį.

Valstybinės žiniasklaidos pranešimuose apie Xi-Bideno skambutį Ukraina nebuvo konkrečiai paminėta, o Baltųjų rūmų pranešime ji įtraukta kaip planuojama diskusijų tema.

Aukšto lygio JAV ir Kinijos pareigūnų kontaktų skaitymai JAV ir Kinijos santykius skyrė nuo dviejų šalių diskusijų apie Rusijos ir Ukrainos konfliktą. Kinijos užsienio reikalų ministras Wang Yi praėjusią savaitę pabrėžė, kad Kinijos santykiai su Rusija buvo tokie pat tvirti kaip tada, kai Xi ir Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas susitiko ir vasario pradžioje paskelbė bendrą pareiškimą.

Daugiau diskusijų apie humanitarinę krizę

Pekinas bandė vaizduoti save kaip palaikontis santykius su Rusija, dirbdamas su Europos šalimis ir kitomis tautomis siekdamas tarpininkauti taikai, ypač atsižvelgiant į JAV, ES ir kitų šalių sankcijas Rusijai.

„Pekino parama Maskvai dažniausiai yra retorinė“, – sakoma konsultacijų bendrovės „Teneo“ pranešime, paskelbtame kovo 10 d.

Penktadienį Gabrielis Wildau, Teneo vyresnysis viceprezidentas, pastebėjo šios retorikos pasikeitimą. „Pastarosiomis dienomis pastebimi valstybinės žiniasklaidos nušvietimo poslinkio ženklai, kurie gali atspindėti Pekino bandymą atsiriboti nuo Maskvos“.

Jis atkreipė dėmesį į tai, kaip Kinijos valstybinė televizija anglų kalba atkreipė dėmesį į civilių aukas per Rusijos atakas, o kinų kalba transliuotojas pranešė apie Ukrainos kariuomenės sėkmę mūšio lauke.

Tai atspindi daugiau detalių, nei Kinijos oficialioji žiniasklaida anksčiau skelbė apie humanitarinę krizę Ukrainoje. Trečiadienį nuo išpuolio pradžios vasario mėnesį žuvo mažiausiai 780 civilių gyventojų, įskaitant 58 vaikus. 24, remiantis Jungtinių Tautų duomenimis.

Praėjusią savaitę Pekinas paskelbė apie „šešių punktų iniciatyvą“, skirtą užkirsti kelią didelio masto humanitarinei krizei Ukrainoje, o premjeras Li Keqiangas pareiškė, kad Kinija yra „labai susirūpinusi“ dėl padėties Ukrainoje.

Nedidelis Kinijos žiniasklaidos perėjimas nuo Maskvos pranešimų taip pat buvo skirtas JAV auditorijai.

Trečiadienį „Washington Post“ anglų kalba paskelbtame pranešime Kinijos ambasadorius JAV Qin Gang sakė, kad „teiginiai, kad Kinija žinojo apie šį karą, sutiko su juo arba tyliai jį palaikė, yra tik dezinformacija“.

Skaitykite daugiau apie Kiniją iš CNBC Pro

Kovo 3 d. anksti Pekino laiku laikraštis „The New York Times“ citavo JAV ir Europos pareigūnus, sakiusius, kad aukšti Kinijos pareigūnai vasario pradžioje liepė Rusijos kolegoms nesiveržti į Ukrainą iki tą mėnesį Pekine vyksiančių žiemos olimpinių žaidynių pabaigos.

Činas trečiadienį sakė, kad Ukrainoje yra daugiau nei 6 000 Kinijos piliečių.

„Konfliktas tarp Rusijos ir Ukrainos neduoda naudos Kinijai“, – sakė jis. „Jei Kinija būtų žinojusi apie neišvengiamą krizę, būtume stengęsi jai užkirsti kelią.

„Macquarie“ ir „Morgan Stanley“ analitikai nurodė, kad tai buvo veiksnys, prisidėjęs prie trečiadienio Honkongo ir žemyninės Kinijos akcijų kilimo.

.

Leave a Comment

Your email address will not be published.